we are experience designers

tinker publiceert worlds of wonder - experience design for curious people

30-10-2018

Erik Bär en Stan Boshouwers, oprichters van Tinker imagineers, publiceren het eerste handboek over Experience Design. Moderne organisaties zoeken in toenemende mate naar manieren om hun klanten te betrekken door hen oprechte ervaringen te laten beleven. Het boek Worlds of Wonder biedt een handleiding voor iedereen die dit wil realiseren. 

Bestel je exemplaar via BIS Publishers

Experience Design (XD), de benaming om meeslepende werelden rond mensen te creëren, lijkt vandaag de dag de sterspeler te zijn in het veld van de creatieve industrie. Van musea tot pretparken en van A-merken tot overheden maken graag gebruik van de kunst om ruimtes te creëren die een verhaal vertellen. Geen enkel ander medium is veelbelovender in het verbinden van mensen met verhalen, plaatsen en ideeën. Wat is het verhaal achter dit fenomeen, hoe evolueerde Experience Design? En wat is de juiste aanpak van deze sector? 

Dit onthullende boek is geschreven door de oprichters van Tinker imagineers, inmiddels één van Europa’s grootste gespecialiseerde Experience Design bureaus. In Worlds of Wonder reconstrueren de twee pioniers de afgelopen 25 jaar, en laten zien hoe Experience Design centraal is komen te staan in ons leven. Ruimtelijke storytelling is al zo oud als de architectuur zelf, moderne mediatechnologieën hebben een enorme impuls gegeven aan de schaal en kracht ervan. Hoe groter de online wereld groeit, hoe groter de behoefte aan daadwerkelijke ruimtes van verwondering en verbeeldingskracht. Mensen zoeken die ruimtes op om zich over te geven aan meeslepende ervaringen en sociale interactie.

Dit boek bevat vele voorbeelden van Experience Design, met de intentie een idee te geven van wat werkt en waarom, van de psychologische grondslagen van het consumentengedrag tot praktische tips voor het bouwen van ervaringsvolle werelden voor publiek. Dankzij de relevante voorbeelden uit de werkhistorie van Tinker imagineers, krijgt de lezer meer dan een gevoel voor deze manier van werken.

Decades into today’s experience economy, experience design remains very much an art rather than a science. Worlds of Wonder exemplifies the state of that art, providing a beautiful, insightful, and wonderful view of the design of experiences that engage, inspire, and even transform.

– B. Joseph Pine II –
Co-author of The Experience Economy, Work is Theatre and every Business a Stage

Het boek is bedoeld voor iedereen die zijn merk, kunst, geschiedenis of ideeën over de toekomst wil laten zien. Worlds of Wonder is het eerste boek dat verschijnt over XD, en zal hierdoor van grote waarde zijn voor studenten, professionals, hun leidinggevenden en klanten die actief zijn in Experience Design. 

Bekijk alvast het inkijkexemplaar via Issuu